Če pogledam na globalizacijo s strani “neizobraženega” potrošnika, kateremu edini cilj je kupiti poceni, veliko in lepo, je globalizacija odlična. Nikoli prej ni bilo te možnosti. Kupovati skoraj zastonj.
Če se kot potrošnik zavemo, da za to ceno stoji izkoriščanje delovne sile, onesnaževanje okolja (od tovarn, ki se v Aziji in Afriki še ne rabijo ukvarjati z onasneževanjem okolja, transpot od točka A do točke B), vsega onesnaževanja zaradi zavržene obleke, se dobra plat globalizacije tukaj kar zaključi.
Dobra stvar je tudi možnost delovanja na svetovnem trgu. Vse, kar rabimo, je tam. Tehnologija, ki je globaizacijo naredila še toliko bolj zanimivo, zavedanje neskončnih možnosti uspeha. Samo pravi produkt, pravo znanje in začetni kapital, da se to lahko greš.
Slaba stran globalizacije za podjetja je konkurenca, zaradi katere propade veliko podjetij, odvisnost od svetovnega trga surovin. Najbolj boleč primer iz Slovenije v letošnjem letu je podjetje Revoz, ki je napovedal dodatno odpuščanje 450 delavcev (v lanskem letu jih je že 350). Razlog je pomanjkanje polprevodnikov, kar je posledica “korona krize” ter konec sodelovanja z nemškim partnerjem
Če pogledam na globalizacijo s strani “neizobraženega” potrošnika, kateremu edini cilj je kupiti poceni, veliko in lepo, je globalizacija odlična. Nikoli prej ni bilo te možnosti. Kupovati skoraj zastonj.
Če se kot potrošnik zavemo, da za to ceno stoji izkoriščanje delovne sile, onesnaževanje okolja (od tovarn, ki se v Aziji in Afriki še ne rabijo ukvarjati z onasneževanjem okolja, transpot od točka A do točke B), vsega onesnaževanja zaradi zavržene obleke, se dobra plat globalizacije tukaj kar zaključi.
Dobra stvar je tudi možnost delovanja na svetovnem trgu. Vse, kar rabimo, je tam. Tehnologija, ki je globaizacijo naredila še toliko bolj zanimivo, zavedanje neskončnih možnosti uspeha. Samo pravi produkt, pravo znanje in začetni kapital, da se to lahko greš.
Slaba stran globalizacije za podjetja je konkurenca, zaradi katere propade veliko podjetij, odvisnost od svetovnega trga surovin. Najbolj boleč primer iz Slovenije v letošnjem letu je podjetje Revoz, ki je napovedal dodatno odpuščanje 450 delavcev (v lanskem letu jih je že 350). Razlog je pomanjkanje polprevodnikov, kar je posledica “korona krize” ter konec sodelovanja z nemškim partnerjem